Advertisement

Τι γίνεται με τα διερχόμενα πλοία;

1.227

Ουκ ολίγες φορές έχουμε ασχοληθεί με τους κινδύνους που προκύπτουν από το ενδεχόμενο ρύπανσης ή/και μόλυνσης των θαλάσσιων χώρων γύρω από το νησί μας, αλλά και των ακτών μας, είτε λόγω ατυχήματος, είτε –και κυρίως- λόγω της ασυνειδησίας κάποιων πλοιάρχων, αλλά, κυρίως, κάποιων εταιρειών.

Με το θέμα αυτό, όπως και με αυτό της παράνομης «στάθμευσης» πλοίων και της αδιαφορίας των αρχών πολύ κοντά στις ακτές μας έχει ασχοληθεί και λόγω της ιδιότητός του ο φίλος κ. Αντ. Λαμπρινίδης από την εξαιρετική ιστοσελίδα του, αλλά και πολλοί άλλοι.

Advertisement

Tώρα με το ναυάγιο του έμφορτου πλοίου στη Μύκονο παραμονές Χριστουγέννων, οι Ελληνικές αρχές αντιμετώπισαν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει σχέση με την πρόληψη παρόμοιων συμβάντων, αλλά με την πληρωμή από την ασφάλεια των εργασιών απορρύπανσης και το γράφουμε, όπως το απεκάλυψε πρώτη η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, καθώς όλοι είμαστε δυνητικά θύματα παρόμοιων συμβάντων και συμπεριφορών (και απαντούμε εμμέσως εδώ και σε διαδικτυακή αναγνώστρια, η οποία «εκνευρίστηκε» γιατί η αναφορά και μόνο στις επιπτώσεις από το έτερο ναυάγιο και τη ρύπανση στο Σαρωνικό δεν έπρεπε να γίνει από τα τοπικά ΜΜΕ γιατί θα ανησυχήσουν οι επισκέπτες των Κυθήρων! Δηλαδή να κρύψουμε το δάσος με άλλα λόγια…)

Τι έγινε, λοιπόν, με την ασφάλεια του πλοίου στη Μύκονο. Εκεί, λοιπόν, η ασφαλιστική εταιρεία ανέφερε στις αρχές ότι δεν έχει πληρωθεί, άρα το πλοίο είναι ανασφάλιστο! (Εδώ μάλιστα, επειδή το πλοίο δεν είχε βυθισθεί  τις ζημιές θα έπρεπε να καλύπτει έναντι τρίτων η ασφάλεια του μηχανοστασίου, αλλά αφού ακολουθούσε …ναυάγιο. Τότε κινητοποιήθηκαν οι Ελληνικές αρχές και εστάλη σήμα με οδηγίες στα λιμεναρχεία να μην επιτρέπουν τον απόπλου εάν δεν μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν καταβληθεί τα ασφάλιστρα.  Τώρα το κράτος, διαπιστώνοντας ένα τόσο σοβαρό κενό και συνδέοντάς το με την τεράστια οικολογική και τουριστική ζημία από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» ετοιμάζεται να αλλάξει τη νομοθεσία για να υπάρχει ευθεία απαίτηση και εναντίον ασφαλιστών που καλύπτουν διερχόμενα πλοία, όπως είναι τα πλείστα που περνούν από το στενό βόρεια και Νότια των Κυθήρων.

Παρά ταύτα όλοι γνωρίζουν ότι και αυτή η ρύθμιση θα αφορά μόνον αποζημίωση για την ανέλκυση και όχι για τη ρύπανση, κάτι που είναι το πλέον επικίνδυνο, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα. Μάλλον δηλαδή και σύμφωνα με όλα αυτά μόνο ένα μπορούμε να κάνουμε. Το σταυρό μας…!

Ε. Π. ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ

 

Δημοσιεύθηκε στο φ. 332, Φεβρουάριος 2018 της έντυπης έκδοσης.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο