Advertisement

Με επίκεντρο τον άνθρωπο

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς, κ. Ιωάννης Καλλίγερος, μιλάει στο Autohub για τα συστατικά της επιτυχούς πορείας της γερμανικής φίρμας στην Ελλάδα, τις προτεραιότητές της και τις προκλήσεις για τη νέα χρονιά | Κιούσης Βαγγέλης

777

Η Mercedes-Benz ήταν και το 2020 για πολλοστή χρονιά η πρώτη premium εταιρεία σε πωλήσεις στην Ελλάδα Ποιο είναι το μυστικό επιτυχίας που αποφέρει αυτό το αποτέλεσμα παρά τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες;

 

Είναι αλήθεια ότι οι καταναλωτές μας τιμούν εδώ και πολλά χρόνια με ψήφο εμπιστοσύνης. Με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που υιοθέτησε η Mercedes-Benz από το 2012 και σε συνδυασμό με το λεγόμενο downsizing στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου κατάφερε να καταστήσει τα αυτοκίνητά μας αντικείμενα του πόθου σε ένα ακόμα πιο διευρυμένο κοινό και να μειώσει έτσι τον μέσο όρο ηλικίας των αγοραστών μας κατά 10 έτη στην Ευρώπη.

Εχοντας τα κορυφαία προϊόντα της παγκόσμιας αγοράς στην κάθε κατηγορία που ανταγωνιζόμαστε, επενδύουμε συστηματικά στην ελληνική αγορά και στην ικανοποίηση των πελατών και των υπαλλήλων μας δίνοντας έμφαση στον παράγοντα Ανθρωπο. Με συνεχείς έρευνες ανιχνεύουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του ελληνικού κοινού καταφέρνοντας η Mercedes-Benz να έρχεται πρώτη στην αυθόρμητη ανάκληση μάρκας αυτοκινήτου.

Εν μέσω της γενικευμένης σκληρής οικονομικής κρίσης στη χώρα μας μάλιστα καταφέραμε να πετύχουμε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης εργαζομένων στον κόσμο. Ετσι θα έλεγα ότι το τρίπτυχο Συναρπαστικά Προϊόντα, Μοναδική Εμπειρία Εξυπηρέτησης Πελάτη, Κορυφαίο Ανθρώπινο Δυναμικό & Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο αποτελεί το κλειδί της μεγάλης αποδοχής της μάρκας στη χώρα μας γεγονός που μας έδωσε φτερά παρά τις αντιξοότητες των τελευταίων ετών.

Τι εκφράζει n φιλοσοφία “Think & Act as a Luxury Brand” και πώς εφαρμόζεται σήμερα;

 

Στο πέρασμα του χρόνου αποδείχθηκε ότι μόνο με τακτική και ευέλικτη αναπροσαρμογή της στρατηγικής της μπορεί η μάρκα να διαμορφώνει τις τάσεις και να δημιουργεί τις εξελίξεις. Σήμερα σε ένα δυναμικό περιβάλλον βαδίζουμε προς μια νέα πραγματικότητα ορίζοντας εκ νέου την πολυτέλεια. Δεν αναφερόμαστε στην κακώς εννοούμενη χλιδή αλλά στην πολυτέλεια ως εκλαμβανόμενη αίσθηση από τους πελάτες μας σε κάθε συναναστροφή τους με τη μάρκα μας, στα φυσικά σημεία επαφής, στα προϊόντα αλλά και στην προηγμένη ψηφιακή εμπειρία δεδομένου του ψηφιακού μετασχηματισμού που συντελείται. Ολα αυτά διατηρώντας ανέπαφα τα χαρακτηριστικά και τις αξίες που μας έφεραν ως εδώ 135 χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου. Το καλύτερο παράδειγμα έκφρασης αυτής της φιλοσοφίας είναι η νέα S-Class η οποία παραδοσιακά εγκαινιάζει ό,τι πιο σύγχρονο και καινοτόμο έχει να παρουσιάσει η Mercedes-Benz και μελλοντικά τοποθετείται στις μικρότερες κατασκευαστικές σειρές.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια παράλληλα με την κορυφαία ασφάλεια και την τεχνητή νοημοσύνη με δυνατότητα εκμάθησης που έχει ήδη εισαχθεί σε όλα μας τα νέα μοντέλα με το σύστημα MBUX, η αισθητική σφραγίδα της μάρκας και οι τεχνολογικές καινοτομίες που δεν σταματούν ποτέ μας βάζουν σε τροχιά για το μέλλον της πολυτέλειας όπως εμείς το αντιλαμβανόμαστε.

 

Η EQC σηματοδότησε την είσοδο της Mercedes-Benz στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και τη δημιουργία της νέας μάρκας EQ. Πώς θα διεκδικήσετε την ηγεσία και σε αυτόν τον τομέα; Ποια θα είναι προϊοντικά τα επόμενα βήματα;

 

Η Mercedes-Benz έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο να φτάσει σε ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα το 2039. Η πορεία μας έως εκεί έχει διάφορους επιμέρους σταθμούς που σηματοδοτούνται με τη δυναμική ανάπτυξη της παλέτας αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid εκδόσεων. Μέχρι το καλοκαίρι η μάρκα Mercedes-EQ θα προσθέσει 2 ακόμα μοντέλα στην γκάμα της την EQS με την MBUX hyperscreen την οθόνη που εκτείνεται σε όλο το μήκος του ταμπλό του αυτοκινήτου και την EQA το πρώτο ηλεκτροκίνητο compact SUV της μάρκας με αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα που σηματοδοτεί την αρχή ενός εξηλεκτρισμένου δικτύου παραγωγής. Ως το 2030 θα διαθέτουμε συνολικά από 20 αμιγώς ηλεκτρικά και 25 plug-in hybrid μοντέλα, αφού σκοπεύουμε τουλάχιστον το 50% των οχημάτων της μάρκας που πωλούνται παγκοσμίως να είναι πλήρως ή μερικώς ηλεκτρικά. Ερχονται συναρπαστικοί καιροί και ετοιμαζόμαστε να τους κατακτήσουμε με όραμα και πλάνο το οποίο ακολουθούμε με συνέπεια χωρίς μεγαλοστομίες ή επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

 

Πώς εφαρμόζετε τη στρατηγική ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε μια χώρα όπως η Ελλάδα η οποία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο στον τομέα αυτόν;

Πιστεύω ότι το 2021 θα δούμε σημανπκές εξελίξεις στο τοπίο. Είναι ιδιαίτερα θετική η ανταπόκριση της Πολιτείας η οποία μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” προσφέρει κίνητρα για την κτήση και χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Ομως χρειάζεται χρόνος, επένδυση σημαντικών κεφαλαίων, συνέργειες και αλλαγή νοοτροπίας. Γι αυτό η Mercedes-Benz παρέχει τη λύση της plug-in hybrid τεχνολογίας, δηλαδή τον συνδυασμό κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει μεγάλη οικονομία στην κατανάλωση και επαρκή αυτονομία, αφαιρώντας κάθε άγχος από τον οδηγό.

Είμαστε η μοναδική εταιρεία που διαθέτει σήμερα μία τόσο μεγάλη γκάμα plug-in hybrid μοντέλων, από compact οχήματα έως τα μεγάλα SUV μας, προσφέροντας μάλιστα και τον συνδυασμό πετρελαιοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα. Ταυτόχρονα έχουμε συνάψει στρατηγική συνεργασία με την Elpedison ενώ είναι διαθέσιμη για τους πελάτες μας η υπηρεσία Mercedes me Charge, η οποία προσφέρει πρόσβαση σε ένα ευρύ δίκτυο φόρτισης που αυτή τη στιγμή αριθμεί 71 σημεία στην επικράτεια και περισσότερα από 175.000 σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αλλά επειδή πάντα η αλλαγή ξεκινάει από εμάς τους ίδιους, στη Mercedes-Benz Ελλάς έχουμε τοποθετήσει 45 σταθμούς φόρτισης για τα plug-in hybrid αυτοκίνητα που οδηγούν τα στελέχη μας, ενώ και το Εξουσιοδοτημένο μας Δίκτυο έχει ήδη τοποθετήσει φορτιστές στις εγκαταστάσεις του.

Παράλληλα εκπαιδεύουμε σωστά και υπεύθυνα το Δίκτυο Mercedes-EQ ώστε να προσφέρει όχι απλά πιστοποιημένη αλλά κορυφαία τεχνική εξυπηρέτηση. Μπορούμε να κατανοήσουμε την επιφύλαξη απέναντι σε αυτήν τη μετάβαση της αυτοκίνησης, όμως όσοι επιλέγουν ένα ηλεκτρικό ή plug-in hybrid αυτοκίνητο Mercedes-Benz μπορούν να είναι σίγουροι ότι είμαστε πλάι τους σε αυτό το νέο ταξίδι στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.

 

Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας για το 2021; Πώς υλοποιείται η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και πώς σκοπεύετε να εξελιχθείτε περαιτέρω στις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρετε στους πελάτες σας;

Advertisement

Οι βασικές μας προτεραιότητες δεν αλλάζουν με τα χρόνια, καθώς η φιλοσοφία μας έχει πάντοτε στο επίκεντρο της τον Ανθρωπο, τόσο τον πελάτη όσο και τον εργαζόμενο ή τον συνεργάτη μας στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο της μάρκας.

Καθώς όμως η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής των εξελίξεων όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό άλλαξε άρδην το τοπίο σε όλα τα επίπεδα. Με την εμπλοκή συναδέλφων από διάφορα τμήματα και πολλές ώρες δουλειάς είμαστε ήδη σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας μία κορυφαία ψηφιακή εμπειρία εξασφαλίζοντας τη συνεχή online επαφή τους με τη μάρκα για το κλείσιμο test-drive, το ραντεβού με το συνεργείο, την παρακολούθηση της πορείας των εργασιών στο αυτοκίνητο τους από την άνεση του καναπέ τους. Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης ψηφιακών προϊόντων με online αγορές π.χ για προηγμένες υπηρεσίες πλοήγησης μέσω της εφαρμογής Mercedes me. Φυσικά η ψηφιοποίηση εξελίσσεται διαρκώς γεγονός που προϋποθέτει την ανάπτυξη περαιτέρω δεξιοτήτων για τους εργαζομένους μας.  Γι αυτό σκοπεύουμε φέτος να αναγνωρίσουμε τα κενά που πιθανώς έχουν και να προβούμε σε έναν μεγάλο κύκλο εκπαιδεύσεων ώστε να πάρουν όλοι ακόμα περισσότερα εφόδια για τις ψηφιακές προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

 

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι n μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να διαχειριστεί η αυτοκινητοβιομηχανία τη νέα χρονιά;

 

Η νέα χρονιά κρύβει πολλές προκλήσεις για το σύνολο του επιχειρείν παγκοσμίως. Ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο εξαιτίας των αντικειμενικών δυσκολιών στις γραμμές παραγωγής, η εύρυθμη λειτουργία των οποίων εξαρτάται από τη συνέπεια της εφοδιαστικής αλυσίδας.  Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη γνώμη μου είναι η αλλαγή νοοτροπίας. Θα πρέπει να επιδείξουμε γρήγορα αντανακλαστικά και ταχύτητα απόκρισης διαμορφώνοντας νέες ισορροπίες στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που ζούμε ώστε να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε άμεσα και αποτελεσματικά στη νέα τάξη πραγμάτων.

 

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ την 31/01/2021.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο