Advertisement

ΙΟΝΙΣ. Αλήθεια, υπάρχει ξαφνικός «έρωτας» με τις Σποράδες;

0 1.233

Το ρεπορτάζ που ακολουθεί ήταν προγραμματισμένο για την έντυπη έκδοση του Μαρτίου, όμως τα πολλά ερωτήματα αυτών των ημερών μας αναγκάζουν να το προτάξουμε και να το δημοσιεύσουμε και εδώ. Πώς έχει λοιπόν, η κατάσταση και πώς προέκυψε η αίτηση της πλοιοκτήτριας του πλοίου για δρομολόγηση στις Σποράδες;

Advertisement

Κατά πρώτον να πούμε ότι η αίτηση αφορά ελεύθερη δρομολόγηση από την επόμενη περίοδο που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου 2018. Θα κυλήσει, λοιπόν, πολύ νερό μέχρι τότε!

Η εταιρεία που αγόρασε, μετασκεύασε και διαχειρίζεται το ΙΟΝΙΣ, με κύριους μετόχους τις οικογένειες των Γ. Τσαϊλά και Χρ. Τουρλομούση, έπειτα από επίμονα αιτήματα το περασμένο καλοκαίρι, τόσο πολλών Κυθηρίων, όσο και, κύρια, των δημοτικών αρχών, έλαβε προσωρινή ανάθεση εκτέλεσης της αγόνου των Κυθήρων μέχρι 25 Ιανουαρίου. Μέχρι την ημέρα αυτή έγιναν πολλά. Από «καψόνια» (βλ. και φύλλο μας Δεκεμβρίου 2017, συν. 1) μέχρι την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην προκήρυξη της παράτασης δρομολόγησης (βλ. φύλλο Φεβρουαρίου 2018, συν. 2)   αλλά και τη μέχρι στιγμής «απουσία» του κράτους από την πληρωμή των μηνιαίων καταβολών για τα εκτελεσθέντα δρομολόγια.

Advertisement

Advertisement

Η μη καταβολή δεν οφειλόταν τελικά σε γραφειοκρατικούς λόγους, αλλά στην προχειρότητα των σχετικών διαδικασιών του Υπ. Ναυτιλίας, το οποίο δεν είχε προβλέψει μερικές αναγκαίες ενέργειες, κάτι που οδήγησε στην καθυστερημένη, ολίγον ακαταλαβίστικη για τους μη μυημένους σε αυτά και κοινοβουλευτικά εκπρόθεσμη τροπολογία για το θέμα που κατετέθη την 8/2/2018  βλ. ΕΔΩ συν. 3

Όλα αυτά, μαζί με την αβεβαιότητα των συνθηκών που επικρατούν σε ένα κράτος που έχει κάνει την προχειρότητα πολιτική, οι πλοιοκτήτες του ΙΟΝΙΣ, φοβούμενοι μήπως ξαφνικά βρεθούν χωρίς γραμμή και καθώς δεν ήταν διατεθειμένοι να καταβάλλουν εξ ιδίων τα έξοδα κίνησης και να «επιδοτούν» ουσιαστικά αυτοί το κράτος, θέλησαν να καλύψουν τα νώτα τους και κατέθεσαν μία αίτηση για τις Σποράδες για να βρίσκεται εκεί στην περίπτωση κάποιου απευκταίου, κάτι καθόλου ασυνήθιστο στη σημερινή πραγματικότητα.

Εάν δεν το έκαναν και συνέβαινε κάποια «στραβή» θα έπρεπε να καλύπτουν τα χρεολύσια για 2-3 εκ. ευρώ, που στοίχισε η αγορά και μετασκευή του πλοίου  και τα διαφυγόντα κέρδη της επένδυσής τους και κανείς επιχειρηματίας δεν μπορεί να βρίσκεται για πολύ καιρό σε μία τέτοια αβεβαιότητα και ανάλογα ανοίγματα, ούτε να κάνει τον «χορηγό» στο σπάταλο κράτος μας, ανεξάρτητα αν πολλοί –και εδώ σε μας- έχουν την εντύπωση ότι κάποιοι «θησαυρίζουν» από τη γραμμή που το χειμώνα μεταφέρει λίγα αυτοκίνητα και μερικούς επιβάτες. Εξάλλου δοκιμάσαμε στο πετσί μας και τις λύσεις των εταιρειών «λαϊκής βάσης» και είδαμε το αποτέλεσμα. Αν υπήρχαν τόσα περιθώρια κερδών θα βλέπαμε κι εδώ «ουρές» ενδιαφερομένων και δεν θα κατέληγε το νησί να παρακαλεί όποιους διαθέτουν ευαισθησίες λόγω καταγωγής να ξεκινήσουν αυτές τις επιχειρήσεις, τις οποίες ουκ ολίγοι ειδήμονες στο μεγάλο λιμάνι θεωρούν επιεικώς «κουτουράδες».

Ήδη, πάντως, ο διαγωνισμός για την παράταση δρομολόγησης γίνεται στις 7 Μαρτίου και αν όλα πάνε καλά τότε θα ξαναδούμε το θέμα, όταν πλέον προκηρυχθούν και οι άγονες για την επόμενη περίοδο, 1/11/2018-31/10/2019. Αν κάτι πάει στραβά οι πλοιοκτήτες έχουν «καβάτζα» την αίτησή τους για να πάει το πλοίο στις Σποράδες, όπου η κίνηση είναι μεγάλη και θα λειτουργεί χωρίς άγονη και με προσδοκία κερδών από το να περιμένει το αβέβαιο μέλλον των γραμμών στα Κύθηρα, οι οποίες, κάθε τρεις και λίγο έχουν κάποιο πρόβλημα, αφού ο χειρότερος προμηθευτής των πλοίων των αγόνων είναι φυσικά το κράτος, ενώ δεν λείπουν και οι γνωστές απίθανες γκρίνιες όσων θα ήθελαν ταχύπλοα και σύγχρονα πλοία, αλλά δεν μπορούν να εξηγήσουν την έλλειψη ενδιαφέροντος, ούτε όμως –για να είμαστε δίκαιοι- και την ανάλογη χρηματοδότηση μέσω των αγόνων, που θα απαιτούσαν αυτά.

Αυτή, λοιπόν, είναι η πραγματικότητα σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε εμείς και καμία πρόθεση εγκατάλειψης των Κυθήρων δεν υπάρχει από την εταιρεία. Απλά, κάθε επιχειρηματίας σταθμίζει τις προοπτικές του σε ένα εντελώς αβέβαιο και εν πολλοίς αφιλόξενο επιχειρηματικά περιβάλλον και κάνει τις κινήσεις που θεωρεί σκόπιμες για να μην βρεθεί ενώπιον δυσαρέστων εκπλήξεων, όπως αυτές που περιγράψαμε τον παρελθόντα Δεκέμβριο!

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Φορτώνει...

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο