Advertisement

Γιατί άρχισαν τα  «καψόνια» στο ΙΟΝΙΣ;

1.416

Το σημερινό ρεπορτάζ ξεκίνησε εντελώς διαφορετικά και είχε μία απρόβλεπτη κατάληξη. Συγκεκριμένα, σε ένα δρομολόγιο του περασμένου μήνα από Γύθειο, μας τηλεφώνησε επιβάτης για να διαμαρτυρηθεί και μας είπε ότι το πλοίο καθυστέρησε αναιτιολόγητα να αναχωρήσει για 45΄. Ομολογούμε ότι δεν δώσαμε καμία σημασία, καθώς, χρόνια τώρα, τις καθυστερήσεις τις είχαμε φάει με το κουτάλι. Μία ακόμη, ελάχιστη σημασία είχε.

Έλα όμως που λίγες μέρες μετά άλλος επιβάτης μάς είπε ότι είχε πάει στο Γύθειο να ταξιδέψει (όχι στο ίδιο δρομολόγιο με το προηγούμενο, αλλά μία εβδομάδα ενωρίτερα) και είδε πάνοπλους λιμενικούς με στολή να «εισβάλλουν» στο πλοίο και να αποχωρούν ελάχιστα λεπτά πριν τον απόπλου. Το ψάξαμε λίγο και τι προέκυψε; Σχεδόν κάθε Τετάρτη, που το πλοίο περνάει από Γύθειο ειδοποιείται από τις Λιμενικές Αρχές η πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι θα γίνουν κάποιοι έλεγχοι. Ως εδώ τίποτα το παράξενο. Καλά κάνουν και κάνουν ελέγχους, αν αυτό είναι για την ασφάλεια των επιβατών. Όμως, τη μία έγινε έλεγχος για τις μηχανές, την άλλη για «ταυτοποίηση» κάποιων μελών του πληρώματος και την τρίτη πάλι για το πλήρωμα -δεν μάθαμε λεπτομέρειες- Εκείνο, το οποίο είναι ανησυχητικό είναι ότι οι έλεγχοι διενεργήθηκαν, άλλοτε από κλιμάκιο της Νεάπολης, άλλοτε από κλιμάκιο του Γυθείου και, μία φορά, το κλιμάκιο ήταν από την Καλαμάτα!

Advertisement

Μάλιστα, στις 22 Νοεμβρίου, έγινε ένας ακόμη έλεγχος που ανάγκασε την πλοιοκτησία να ενημερώσει το Λιμενικό ότι το πλοίο θα αναχωρήσει κανονικά και αν δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος δεν ευθύνονται αυτοί. Και τούτο, γιατί σε ένα ταξίδι από Κρήτη προς Γύθειο επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους €100.000 για σαραναπεντάλεπτη καθυστέρηση, η οποία οφειλόταν στον καιρό (είχε ανέμους 7-8 μπ).

Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούνιο, για τον ίδιο λόγο είχε επιβληθεί πρόστιμο στο «Πορφυρούσα» σε δρομολόγιο από Αντικύθηρα, καίτοι η καθυστέρηση οφειλόταν πάλι σε δυνατό άνεμο. Και ναι μεν ορθά υπάρχουν αυτές οι διαδικασίες για να μην γίνεται κατάχρηση στις ώρες αφιξοαναχωρήσεων από τα πλοία, όμως, αλίμονο αν δεν μπορούν να εκτιμήσουν οι λιμενικές αρχές πότε αυτό αποτελεί πρόσχημα και πότε οφείλεται στις καιρικές συνθήκες.

Εξ άλλου οι ίδιες αρχές ήταν μερικούς μήνες πριν, όταν άλλο πλοίο, έπλεε για καιρό με μία μηχανή, έκανε ώρες παραπάνω για τα δρομολόγιά του και οι αρχές δεν είχαν πάρει είδηση!

Σε όλα αυτά να προσθέσουμε εδώ και κάτι άσχετο με τα προηγούμενα, χαρακτηριστικό όμως του πώς δουλεύει το σύστημα στη χώρα μας. Συνδικαλιστική οργάνωση απαίτησε να προσληφθεί ένας επιπλέον μάγειρος στο πλοίο, καίτοι ο εργαζόμενος εκεί καλύπτει πλήρως όλες τις ανάγκες του πληρώματος (στο πλοίο δεν προσφέρεται φαγητό στους επιβάτες) και έχει και περίσσευμα χρόνου. Δεν γνωρίζουμε τι απέγινε με αυτό το θέμα, όμως, πώς θα μπορέσει να στηριχθεί μία επιχείρηση που σε κάθε δρομολόγιο στηρίζεται στην επιδότηση για να το κάνει, είναι ένα άλλο ερώτημα, κάτι που ίσχυε και για τα πλοία που εξυπηρετούσαν τη γραμμή μέχρι τώρα. Στο ερώτημα, τέλος, ποίος βρίσκεται πίσω απ’ όλα αυτά κανείς δεν μπορεί να δώσει σίγουρη απάντηση,  στο λιμάνι όμως, στο οποίο τίποτα δεν μένει κρυφό, κυκλοφορούν δύο εκδοχές. Η μία ότι, για τους ελέγχους στο Γύθειο ότι είναι απόφαση του τοπικού Λιμεναρχείου και η άλλη ότι όλη η ιστορία «στήνεται» στα γραφεία εταιρείας του Πειραιά, της οποίας τα πλοκάμια φθάνουν μέχρι το υπουργείο, που δεν είναι και πολύ μακριά και ότι θα έχει κλιμακωτή συνέχεια.

Τέλος, για να μην αναφέρουμε περισσότερα, αφού μόνο υποθέσεις μπορεί να γίνουν για όσα γράφουμε στην πρώτη παράγραφο, και ο δικός μας φόβος είναι ότι κάποιος «δάκτυλος» βρίσκεται πίσω από όλα αυτά. Ποίος και τι εξυπηρετεί δεν το γνωρίζουμε, ούτε και ξέρουμε κάτι παραπάνω από όσα γράφουμε. Απλά τα γράφουμε για να μην βρεθούμε άπαντες προ εκπλήξεων σε μερικούς μήνες. Εκπλήξεων που δεν θα είναι ευχάριστες!

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ Φ. 330 ΤΗΣ ΕΝΤΥΠΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

 

Το πρόβλημα με τους καβοδέτες

Άσχετο με τα παραπάνω ήταν το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στις 6 Ιανουαρίου με τους καβοδέτες στο Διακόφτι, παρά το γεγονός ότι κάποιοι έσπευσαν να συνδέσουν τα δύο θέματα. Κατ’  αρχήν τα παραπάνω τα είχαμε ήδη αναφέρει στο φύλλο μας του Δεκεμβρίου.

Όσον αφορά τους καβοδέτες το πρόβλημα προέκυψε από καταγγελία στις αρχές ενός πρώην καβοδέτη ότι οι εργαζόμενοι σήμερα δεν έχουν άδεια. Το θέμα έχει αναλάβει η Λιμενική Αρχή στα Κύθηρα αναμένεται δε να λυθεί σύντομα, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για τυπική υποχρέωση των εργαζομένων για την έκδοση ναυτικού φυλλαδίου, τις δε σχετικές εργασίες ανέλαβαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών που έχουν στην ιδιοκτησία τους τα δύο πλοία και αναμένεται να λυθεί εντός των προσεχών ημερών.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο