Advertisement

Και στραβός είν’ ο γιαλός και …..ΔΕΝ αρμενίζουμε!

Καίριο πλήγμα στον ισχνό τουρισμό του νησιού από την άκαιρη δίμηνη ακινησία και τις βλάβες στο «Β. Κορνάρος».

565

Φαίνεται ότι το έχει η μοίρα μας να μην λείπει η συγκοινωνία από την πρώτη μας σελίδα, αν και αυτό μάλλον λίγους φαίνεται να απασχολεί πραγματικά. Να μην επαναλάβουμε όσα έχουμε γράψει για την εποχή που διάλεξε για την ετήσια συντήρηση και ακινησία το «Β. Κορνάρος» της ΛΑΝΕ, αφού φωνάζουμε από το Δεκέμβριο πέρσι. (Επ’ ευκαιρία να απαντήσουμε σε όσους μας λένε ότι τότε το πλοίο δεν είχε σύμβαση γι’ αυτό πήγε στην Κάρπαθο ότι, η μη υπογραφή σύμβασης οφειλόταν στην αδικαιολόγητη καθυστέρηση της προκήρυξης για την άγονο για την οποία ευθύνεται στο ακέραιο το Υπ. Ναυτιλίας. Αυτά για  να  μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους και κάθε …κατεργάρης στον πάγκο του).

Τελικά έγιναν όσα έγιναν, με κάποιες ισχνές διαμαρτυρίες, πλην του Δήμου, στον οποίο δεν έδωσαν την παραμικρή σημασία οι αρμόδιοι, και φθάσαμε στις 2 Ιουνίου οπότε αναμενόταν η δρομολόγηση του πλοίου. Αμ δε. Δεν ήταν, λένε, έτοιμο λόγω των απεργιών κλπ. Πήρε, λοιπόν, παράταση για τις 9 του μήνα, αλλά κατάφερε να καταταλαιπωρήσει τον κόσμο και να φύγει τελικά στις 11 μμ αντί στις 5. Όμως, μόλις έφθασε με χίλια ζόρια στο Καστέλλι εντοπίστηκε σοβαρή μηχανική βλάβη και πάπαλα πάλι! Βγαίνει ανακοίνωση στις 14/6 ότι διορθώθηκε η βλάβη και θα αναχωρήσει στις 19.00 της 15ης Ιουνίου. Φεύγοντας με καθυστέρηση πάλι μάς μπήκαν ψύλλοι στ΄ αυτιά και, ω του θαύματος, έφθασε στον Πειραιά αργά την 16η του μήνα και σε λίγο βγαίνει πάλι ανακοίνωση ότι η  βλάβη  θα το ανάγκαζε να  μείνει ανεκτέλεστο το δρομολόγιο της 16ης. Μέχρι τις 18.00 της 19ης δεν υπήρχε καμία πληροφόρηση και λίγο αργότερα ανακοινώθηκε από το πρακτορείο στα Κύθηρα  ότι το δρομολόγιο που ήταν για τις …17.00 θα παραμείνει ανεκτέλεστο.

Advertisement

Τέτοια αδιαφορία για ενημέρωση του επιβάτη από εταιρεία πρέπει να είναι σπάνιο φαινόμενο ακόμη και για την Ελλάδα σήμερα

Τελικά διαπιστώθηκε σοβαρή βλάβη στη μηχανή με αποτέλεσμα το πλοίο να μένει ακίνητο μέχρι σήμερα (30/6), κάτι που ανάγκασε το Δήμαρχο να στείλει νέα αυστηρή διαμαρτυρία στο Υπ. Ναυτιλίας με την οποία ζητούσε την άμεση αντικατάσταση του πλοίου. Παράλληλα έγινε γνωστό ότι θα γινόταν ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο με συμμετοχή και των βουλευτών της περιφέρειας, ενώ ο Δήμαρχος ζήτησε και έκτακτες προσεγγίσεις πλοίων που είναι δρομολογημένα στην Κρήτη και μόνο με προσέγγιση στο λιμάνι των Κυθήρων, καθώς και το ενδεχόμενο έκτακτων αεροπορικών δρομολογίων. Εν τω μεταξύ η πλοιοκτήτρια του τοπικού ανακοίνωνε την ίδια ημέρα ότι θα πυκνώσει τα δρομολόγια για να εξυπηρετήσει το νησί εφ’  όσον παραστεί ανάγκη.

Μόλις άρχισε το καλοκαίρι, λοιπόν, μείναμε από πλοίο. Άρχισαν οι διαμαρτυρίες, αλλά τι να κάνεις στις βλάβες; Συμβαίνουν συχνά και ακόμη συχνότερα στις παλιές μηχανές, όπως σε κάθε είδους όχημα. Ίσως, αν η ακινησία για συντήρηση του πλοίου γινόταν το Δεκέμβριο πέρσι να είχαν προληφθεί όσα έγιναν. Αλλά αυτό είναι απλά μία υπόθεση. Δεν έλειψαν και όσοι ζητούν να καταργηθεί η γραμμή του Πειραιά λες και εκεί είναι το πρόβλημα. Κοντά σε αυτά ήρθε –επιτέλους, αλλά με πολλή καθυστέρηση- και η διαμαρτυρία των επιχειρηματιών, οι οποίοι αναφέρουν:

«Τις προηγούμενες ημέρες η ΛΑΝΕ απαντά στο τηλέφωνο (σε ερωτήσεις πελατών σε όλα τα πρακτορεία της) ότι το πλοίο δεν θα επιστρέψει στα εγκεκριμένα δρομολόγιά του με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί τεράστια αναστάτωση στα Κύθηρα. Οργανωμένα γκρουπ και μεμονωμένοι επισκέπτες που είχαν προγραμματίσει να μεταβούν στο νησί από/προς Πειραιά, Γύθειο, Κίσσαμο και Καλαμάτα μετά τις 02/06 και με βάση τα από Ιανουάριο 2017 ανακοινωθέντα και δημοσιοποιηθέντα δρομολόγια, προβαίνουν σε μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια του νησιού. Η εταιρεία έχει αποσύρει τους πίνακες των δρομολογίων και φυσικά κάθε δυνατότητα κράτησης ακόμα και για τον Αύγουστο. Η οικονομική ζημία των επαγγελματιών είναι ανυπολόγιστη, όπως τεράστια είναι και η δυσφήμιση του νησιού μας, που παρά την κρίση προσπαθεί να αυξάνει την επισκεψιμότητά του λόγω των εξωστρεφών κινήσεων των ιδιωτών καθώς και των τοπικών αρχών (Δήμος / Τουριστική επιτροπή / Επαγγελματικοί σύλλογοι)» και  ζητούν:

  • ΑΜΕΣΟ άνοιγμα των πλάνων κρατήσεων των δρομολογίων της ΛΑΝE.
  • ΑΜΕΣΗ δυνατότητα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών (online) κρατήσεων και αγορών εισιτηρίων.
  • ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΗ τήρηση των ωρών αφίξεων και αναχωρήσεων όπως έχουν εγκριθεί από το Υ.Ν.Ν.Π. καθώς και τήρηση των δρομολογίων που έχουν εγκριθεί για μετά τις 2/6/2017.
  • ΕΚΔΟΣΗ δελτίου τύπου από την Εταιρεία για την αντιστροφή του κλίματος που η ίδια με την απόσυρση των δρομολογίων και με τις βλάβες έχει δημιουργήσει
  • Άμεση αντικατάσταση του πλοίου με νεώτερο εφόσον αποδεικνύεται ότι δεν είναι αξιόπλοο και δεν μπορεί να τηρήσει τις ώρες και την ταχύτητα που έχει ανακοινώσει

 Δυστυχώς, όλα όσα γράφουμε κι εμείς εδώ, αλλά λένε ασφαλώς και πολλοί άλλοι, δεν γίνονται εγκαίρως και ευρέως αντιληπτά. Και ακόμη να ξεκινήσουμε τη διαμόρφωση μίας κοινά –κατά το δυνατόν- αποδεκτής πολιτικής και τη διατύπωση σαφών προτάσεων προς τις αρμόδιες αρχές, ώστε να αγωνίζονται όλοι πάνω σε αυτή την πολιτική, όποια και αν είναι. Την ίδια ώρα τα σύννεφα συσσωρεύονται απειλητικά πάνω στον ορίζοντα των συγκοινωνιών μας, αλλά εμείς το χαβά μας. Ο καθένας και μία άποψη και απλά τουφεκιές στον αέρα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση Φ. 326 – Ιούλιος -Αύγουστος 2017

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο