Advertisement

Επαναξιολόγηση αγόνων γραμμών

Ε.Π.Καλλίγερος

549

Φαίνεται ότι στην Κυβέρνηση κατάλαβαν ότι κάτι δεν πάει καλά με το ισχύον καθεστώς στις άγονες, το οποίο ξεκίνησε από το γνωστό «Νόμο Παπουτσή» και οι επόμενοι άλλαξαν πολλές προβλέψεις του. Το καλό είναι ότι το κατάλαβαν. Το κακό είναι ότι το κατάλαβαν κάπως αργά και το χειρότερο, ότι δεν ξέρουμε τι κατάλαβαν!

Ας δούμε λίγο μερικά πράγματα, αφού ακόμη δεν ξέρουμε αν κάτι αλλάξει δραστικά και τι θα αλλάξει. Δύο είναι τα βασικά ερωτήματα που προκύπτουν για τις άγονες, όπως λειτουργούν σήμερα. Το πρώτο είναι ότι υπάρχουν άγονες, που δεν είναι και τόσο …άγονες και το καλοκαίρι γίνονται γονιμότατες και ενθυλακώνουν καλά λεφτά από τον προϋπολογισμό. Το δεύτερο είναι η ηλικία των πλοίων και ο τρόπος που «παίζουν» με αυτήν πολλοί πλοιοκτήτες για να αφήνουν νησιά χωρίς πλοίο για μήνες.

Advertisement

Μπορούμε να πούμε ότι το πρώτο δεν αφορά ουσιαστικά το νησί μας, γιατί ασφαλώς δεν σημαίνει ότι, επειδή το καλοκαίρι έρχονται για λίγο καιρό τα πλοία πλήρη, δεν πρέπει να πληρώνονται, αφού όλο τον άλλο χρόνο μεταφέρουν λίγα άτομα; Παρά ταύτα, αν και όποτε γίνει διαβούλευση ο Δήμος πρέπει να το προσέξει καλά και αυτό, καθώς μπορεί κανένας «έξυπνος» αρμόδιος να σκεφτεί λίγο παράξενα….. (Ευτυχώς ο συνήθης ύποπτος κ. Βαρβιτσιώτης μάς άφησε πολιτικούς χρόνους….). Το δεύτερο όμως είναι πολύ κρίσιμο. Στην αρχή της εφαρμογής των  ρυθμίσεων των αγόνων, αναφερόταν ότι ο πλοιοκτήτης έπρεπε   να βάζει άλλο πλοίο όσο χρόνο αυτό που είχε  τη γραμμή δεν ήταν σε αυτήν (π.χ. ετήσια ακινησία, βλάβες κλπ) Αυτό δεν ήταν εύκολο, αφού, άλλοι πλοιοκτήτες δεν είχαν άλλο πλοίο και άλλοι είχαν, αλλά δεν ήταν ελεύθερο κανένα ίδιας κατηγορίας, ηλικίας κλπ! Κι αν τους ζητούσαν μεγαλύτερης (ταχύτερο, νεότερο κλπ) ζητούσαν κι άλλο παραδάκι (λογικό, αφού ξόδευαν περισσότερα καύσιμα) αλλά το κράτος με τις γνωστές αγκυλώσεις του, δεν είχε φροντίσει να κάνει συμβάσεις με πρόβλεψη επιπλέον δαπάνης και οι πλοιοκτήτες δεν έβαζαν πλοίο, όπου δεν έβγαινε η γραμμή. Το Υπουργείο έκανε  ένα διαγωνισμό, στον οποίο δεν προσερχόταν κανείς (εντελώς συμπτωματικά βέβαια…..) Έτσι βλέπαμε κι εδώ τα γνωστά χάλια, να μην τα ξαναγράφουμε.

Εδώ και πολλά χρόνια, πάντως, οι συμβάσεις αγόνων δεν έχουν τον όρο «υποχρεούται» αλλά «δύναται» με τα γνωστά αποτελέσματα. Ένα τρίτο θέμα είναι τα λιμάνια. Πείτε ότι όλοι ήταν καλοί και έβαζαν μεγάλο πλοίο, το δε κράτος πλήρωνε τη διαφορά. Πώς θα πληρωνόταν να μπει στα Αντικύθηρα π.χ., όταν δεν χωρούσε;

Βέβαια, σε ένα σοβαρό κράτος όλα αυτά θα μπορούσαν να λυθούν με ένα επιχειρησιακό σχέδιο για έκτακτες περιπτώσεις. Αλλά, πούντο; Μαζί όμως με αυτό το κράτος είμαστε λίγο κι εμείς το ίδιο, που δεν σηκώνουμε κουβέντα, δεν αναζητούμε προτάσεις, δεν υποχωρούμε πουθενά. Λέτε τώρα ο πολύπειρος υπουργός να βρει λύσεις; Το ευχόμαστε. Απλά καλούμε τον κ. Δήμαρχο να είναι έτοιμος, να κάνει προτάσεις, όταν το νέο σύστημα τεθεί σε διαβούλευση, αφού ληφθούν υπ’ όψιν η πείρα του παρελθόντος  και οι ανάγκες του τόπου  και να δώσουμε όλοι την ….ευχή μας να βρουν τη χρυσή τομή. Αν και δεν θα είναι καθόλου εύκολο. Ίσως ευκολότερο θα είναι να είναι όλοι έτοιμοι να αποφύγουν κανένα αιφνιδιασμό, που θα οδηγεί στα χειρότερα….

Κάτι καθόλου απίθανο, αφού οι πλοιοκτήτες με τα πολλά καράβια έχουν πάντα το πάνω χέρι. Όσον αφορά τις προτάσεις δρομολόγησης για τις άγονες, αυτές δεν ήταν δυνατόν να δημοσιευθούν εδώ, αφού η προθεσμία έληγε 29 Φεβρουαρίου, όταν θα έχει κυκλοφορήσει το φύλλο μας. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, που δεν ήταν δυνατόν να διασταυρωθούν, η εταιρεία που έχει τώρα τη γραμμή ανέμενε ενδιαφέρον από ανταγωνιστές χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερες πληροφορίες πάνω σε αυτό.

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο