Advertisement

Άγονες  αεροπορίας. Δύο εταιρείες, λιγότερα δρομολόγια!

841

Εκεί που φοβόμαστε ότι δεν θα είχαμε μειοδότη τελικά είχαμε, όχι έναν αλλά δύο και μάλιστα χωρίς τίμημα!

Συγκεκριμένα, δύο εταιρείες, η Sky Express και η «Ολυμπιακή» (δηλαδή η Aegean) έκαναν χρήση του ειδικού όρου του διαγωνισμού και υπέβαλαν προσφορά για κάποιες γραμμές, ανάμεσα στις οποίες και αυτή των Κυθήρων, με μηδενικό τίμημα για το Δημόσιο και με τα ελάχιστα δρομολόγια της προκήρυξης, όπως τα είχαμε δημοσιεύσει στο προηγούμενο.

Advertisement

Αυτό εξ αρχής θα μπορούσε να θεωρηθεί μία θετική εξέλιξη, πριν όμως έχουμε τις οριστικές κυβερνητικές αποφάσεις (αναμένονται μέσα στο μήνα) έχουμε μερικά ερωτήματα. Το κύριο ασφαλώς ερώτημα είναι αν θα πάψουν από τον επόμενο διαγωνισμό να είναι τα Κύθηρα άγονος προορισμός και θα δοθούν στον ανταγωνισμό, όπως προκύπτει από το διπλό ενδιαφέρον, όμως το τελευταίο δεν φαίνεται να ήταν και τόσο «δώρο», αφού ο λόγος του μηδενικού τιμήματος φαίνεται να ήταν η υψηλή τιμή των εισιτηρίων. (π.χ. ένα εισιτήριο για Κύθηρα από Αθήνα μετ’ επιστροφής στοίχιζε μέχρι τώρα γύρω στα €160, όταν Χανιά- Μπέρμιγχαμ κοστίζει μόνο €70!). Τώρα, κρατάμε το θετικό τού ενδιαφέροντος, μετά το άγριο πετσόκομμα των δρομολογίων και τα υπόλοιπα θα τα δούμε σύντομα.

Ήδη πάντως η πρώτη εταιρεία ανακοίνωσε ότι προτίθεται να ξεκινήσει δρομολόγια από 1ης Οκτωβρίου, σύμφωνα με την προκήρυξη (με τιμές εισιτηρίων €37,5 από Κύθηρα και €54 από Αθήνα) ενώ η «Ολυμπιακή» αυξάνει τις τιμές σε €70 από Κύθηρα και σχεδόν €100 από Αθήνα. Όσον αφορά τα δρομολόγια, αυτά μοιράστηκαν ως εξής:

Χαμηλή περίοδος, 2 δρομολόγια η κάθε εταιρεία, δηλαδή 4 εβδομαδιαίως αντί για 3 της προκήρυξης και 5 πέρσι!

Μέση περίοδος, 3 δρομολόγια εκάστη εταιρεία, σύνολο 6, δηλαδή όσα και πέρσι. Υψηλή περίοδος επίσης 3 εκάστη εταιρεία, δηλαδή σύνολο 6, όσα και η προκήρυξη, αντί των 8 μέχρι τώρα.

Βέβαια υπάρχει η πρόθεση των εταιρειών να αυξήσουν τα δρομολόγια, αλλά επειδή δεν έχουν αντίστοιχη υποχρέωση μένει να το δούμε στην πράξη. Εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι ότι μειώνεται η διαθεσιμότητα θέσεων, όχι μόνον λόγω δρομολογίων, αλλά και εκ του γεγονότος ότι η πρώτη εταιρεία διαθέτει μικρά αεροσκάφη.

Καταλήγοντας, να αναφέρουμε ότι εκ πρώτης όψεως και μένει να επιβεβαιωθεί ειδικά στην υψηλή περίοδο, είναι εμφανής η υποβάθμιση της γραμμής, όμως το γεγονός της υποβολής μηδενικών προσφορών δείχνει ότι οι εταιρείες διακρίνουν προοπτικές στο μέλλον και μακάρι να εξελιχθούν έτσι τα πράγματα, καθώς το δικό μας τίμημα για το μηδενικό …τίμημα είναι λιγότερα δρομολόγια και λιγότερες διαθέσιμες θέσεις.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση Φ. 316 – Σεπτέμβριος 2016

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο