Advertisement

ΛΑΝΕ και ΥΕΝ «έφαγαν» το φετινό καλοκαίρι

1.864

Τελικά ο τίτλος μας στο προηγούμενο βγήκε, δυστυχώς, αληθινός. Γιατί, για το φετινό καλοκαίρι στο νησί «και στραβός ήταν ο γιαλός και ΔΕΝ αρμενίσαμε».

Όπως αναφέραμε κλείνοντας το ρεπορτάζ για τις βλάβες στο «Β. Κορνάρος»…    η κατάσταση συνεχίστηκε από μέρα σε μέρα με ένα χαρακτηριστικό. Ή την έλλειψη υπεύθυνης ενημέρωσης από υπουργείο και εταιρεία ή την εσκεμμένη παραπληροφόρηση από τη δεύτερη!

Advertisement

Συγκεκριμένα, η επισκευή του πλοίου και η επανέναρξη των δρομολογίων του πήγαινε από δρομολόγιο σε δρομολόγιο και από εβδομάδα σε εβδομάδα για να πληροφορηθούμε τελικά ότι η βλάβη ήταν μεγάλη και το πλοίο θα έμενε προς επισκευήν με άγνωστο το μέλλον των δρομολογίων του. Η σοβαρότητα της βλάβης επιβεβαιώθηκε από δημοσίευμα της ιστοσελίδας του κ. Λαμπρινίδη, στο οποίο αναφερόταν ότι το πλοίο, εδώ και μήνες, κυκλοφορούσε με την κύρια μηχανή εκτός λειτουργίας λόγω σοβαρής βλάβης. Μάλιστα, αυτός ήταν και ο λόγος της χαμηλής ταχύτητας που το έκανε να χρειάζεται μέχρι και 9 ώρες για το δρομολόγιό του στα Κύθηρα.

Κι εδώ αρχίζουμε τα ερωτήματα και τον ….εξάψαλμο σε κάθε υπεύθυνο. Πρώτα’ απ’ όλα στην εταιρεία. Η οποία, χωρίς τον παραμικρό σεβασμό στο επιβατικό κοινό ή δεν έκανε καμία ανακοίνωση ή έβγαζε ένα Δ.Τ. λίγες ώρες πριν το προγραμματισμένο δρομολόγιο. Και καλά, θα πείτε. Η εταιρεία φέρθηκε ανεύθυνα και δεν ήταν η πρώτη φορά. Δεν ελεγχόταν από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής; (Τρομάρα του, η Νησιωτική Πολιτική του έλειπε!) Η εταιρεία, τόσο καιρό εξασφάλιζε με τη βοήθεια του Νηογνώμονα που το παρακολουθούσε, πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, καίτοι είχε την κύρια μηχανή εκτός. Το υπουργείο με τα λιμεναρχεία του δεν έβλεπαν ότι το πλοίο «σερνόταν» να κάνει κάποιο έλεγχο; Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έγινε μέχρι που αντελήφθησαν όλοι ότι τα Κύθηρα είχαν πέσει θύματα και των δύο. Της εταιρείας με την ανευθυνότητά της και του υπουργείου με την αδιαφορία του ή την ανικανότητα των υπηρεσιών του.

Και φθάνουμε στο τέλος Ιουνίου, όταν ο Δήμαρχος ζητά με επιστολή του από το υπουργείο άμεση αντικατάσταση του « Β.Κορνάρος» για να λάβει –ανεπίσημα- την απάντηση ότι δεν υπάρχει άλλο. Με άλλα λόγια, η εταιρεία «πούλησε» ένα νησί και το υπουργείο, αντί για «σχέδιο Β» δεν είχε κανένα σχέδιο! Ακούστηκαν και τα φαιδρά –και μάλιστα και σε επίσημες συζητήσεις- ότι το νησί να εξυπηρετηθεί από τη Νεάπολη. Πράγματι, η πλοιοκτήτρια του τοπικού πύκνωσε τα δρομολόγιά του, όμως η κίνηση από Κρήτη και Καλαμάτα είχε ήδη χαθεί, αφού ο κόσμος έμαθε την τελευταία στιγμή ότι δεν μπορεί να ταξιδεύσει και απλά άλλαξε προορισμό.

Όταν, στις αρχές Ιουλίου, έγινε πλέον βεβαιότητα η μη πραγματοποίηση δρομολογίων από το πλοίο που είχε τη γραμμή και αδυναμία της εταιρείας να το αντικαταστήσει, του δε υπουργείου να βρει άλλο, όπως ασφαλώς είχε υποχρέωση, η Δήμαρχος ζήτησε με επιστολή του στο Υπουργείο να κηρυχθεί έκπτωτη η ΛΑΝΕ (κάτι που έγινε στις 17 Ιουλίου) και να προκηρυχθεί νέος προσωρινός διαγωνισμός με σπάσιμο της γραμμής του Πειραιά και του Γυθείου, ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον. Είχαν προηγηθεί πολλές συζητήσεις με τους πλοιοκτήτες του τοπικού κκ ΤσαΪλά και Τουρλουμούση, οι οποίοι προχώρησαν σε αγορά του πλοίου ΙΟΝΙΣ και εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να το δρομολογήσουν και στις δύο γραμμές, καίτοι είναι ημερόπλοιο, άρα τα δρομολόγια στον Πειραιά έπρεπε να γίνονται ημέρα. Το θέμα έφθασε στο ΣΑΣ τελικά με πολύ καθυστέρηση στο οποίο αποφασίστηκε το σπάσιμο των γραμμών, όπως είχε ζητήσει ο Δήμος και την προσθήκη μίας ακόμη γραμμής μέσω Μήλου στο διαγωνισμό για τη νέα δρομολογιακή περίοδο.

Εν τω μεταξύ και μετά από νέες καθυστερήσεις η πλοιοκτήτρια του ΙΟΝΙΣ, που ονομάστηκε «ΑΒΛΕΜΟΝΑΣ Ν.Ε.», ανέλαβε την υποχρέωση να καλύψει τα δρομολόγια και των δύο πλέον γραμμών και μετέφερε το πλοίο στις δεξαμενές για τις απαραίτητες εργασίες, που ξεκίνησαν στις 21 Αυγούστου με πιθανή έναρξη δρομολογίων στα μέσα τρέχοντος.

Τώρα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται ουσιαστικά στο τι πρόκειται να γίνει στο διαγωνισμό για την επόμενη περίοδο, ο οποίος, όπως πέρσι, αναμένεται να καθυστερήσει σημαντικά με σοβαρό κίνδυνο να ξαναμείνουμε από πλοίο από την 1η Νοεμβρίου, αν δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα μέχρι τότε, όπως είναι σχεδόν βέβαιο! Ήδη ο διαγωνισμός για τις άγονες έχει προκηρυχθεί χωρίς τη νέα πρόταση για τα Κύθηρα, που θα πήγαινε πάλι στο ΣΑΣ. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις. Παράλληλα ακούστηκε ότι στο νέο διαγωνισμό ίσως υπάρξουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι για τη γραμμή του Πειραιά, αν και όλα αυτά θα τα μάθουμε τον επόμενο μήνα. Εκείνο όμως, το οποίο σίγουρα θα απογοητεύσει όσους θεωρούν το Γύθειο ως την καλλίτερη πύλη εισόδου στο νησί, είναι ότι το νέο πλοίο θα πραγματοποιεί δύο δρομολόγια από Πειραιά (Δευτέρα και Παρασκευή 10.00 το πρωί) και ένα μόνο από Γύθειο κάθε Τετάρτη απόγευμα, δηλαδή ότι είχαμε μέχρι τώρα.

Το ΙΟΝΙΣ. Το πλοίο έχει κατασκευασθεί σε Ελληνικά ναυπηγεία το 1977, έχει μήκος 97.20μ πλάτος 17,40μ, μεταφέρει 170 αυτοκίνητα και 799 επιβάτες και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 18,5 ν.μ.

Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση Φ 327 – Σεπτέμβριος 2017

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο