Advertisement

Ατύχημα «AQUA JEWEL»: Το  χρονικό της αναστάτωσης στη συγκοινωνία

646

Στις 6 Φεβρουαρίου το πλοίο της γραμμής, κατά την άφιξή του στο Διακόφτι, έκανε τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες να δέσει και τελικά επιχείρησε και 4η καταφέρνοντας να αποβιβάσει αυτοκίνητα και επιβάτες. Κατά τον απόπλου, ισχυρή ροπή των Δυτικών ανέμων που έπνεαν «γύρισε» το σκάφος, οι άγκυρες του οποίου δεν κράτησαν, με αποτέλεσμα να χτυπήσει με την πρύμη στα βράχια και τελικό απολογισμό ένα ρήγμα 1,5μ περίπου, μία προπέλα και ένα πηδάλιο. Το πλοίο αποκολλήθηκε  τελικά με τη βοήθεια δύο ρυμουλκών και έπλευσε στα Ναυπηγεία Σύρου για επισκευή. Εν τω μεταξύ δρομολογήθηκε ένα αρματαγωγό του Π.Ν. για μεταφορά φορτηγών από Νεάπολη, το οποίο όμως παρέμεινε έξω από το Διακόφτι για πάνω από 24 ώρες λόγω σφοδρών ανέμων και προσέγγισε στις 12/2 με τη βοήθεια ρυμουλκών. Παράλληλα η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου της γραμμής ναύλωσε Ro-Ro για μεταφορά των  μεγάλων φορτηγών (νταλίκες) που είχαν μείνει με φορτίο στον Πειραιά και άρχισε δρομολόγια από Νεάπολη 3 φορές την εβδομάδα, χωρίς όμως να επιτραπεί να μεταφέρει Ι.Χ. και επιβάτες λόγω πρωτοκόλλου πληρώματος και επειδή ταξιδεύει χωρίς σωστικά μέσα για επιβάτες. Επίσης, με ενέργειες από το Δήμο προς την Ολυμπιακή και ειδικά στο μεγαλομέτοχο κ. Π. Λασκαρίδη, προγραμματίστηκαν καθημερινά δρομολόγια για εξυπηρέτηση όσων είχαν ανάγκη για ταξίδι και με χαμηλό εισιτήριο. Επειδή, πάντως το ναυλωμένο από την SEA JETS Ro-Ro δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει την κατάσταση, αφού δεν μπορούσε να παραλάβει επιβάτες, αλλά μόνον ασυνόδευτα οχήματα, υπήρχαν έντονες και εύλογες διαμαρτυρίες, μια και ήταν πρακτικά άνευ αξίας η μεταφορά οχήματος στη Νεάπολη, ενώ ο οδηγός έπρεπε να πάρει το αεροπλάνο για Αθήνα και από εκεί το ΚΤΕΛ για να φθάσει στη Νεάπολη να παραλάβει το όχημά του! Τελικά -και εδώ υπήρξε έντονο παρασκήνιο- με το θέμα να φθάνει στον Υπουργό Ναυτιλίας, που τηλεφώνησε με την προτροπή και αυτοπρόσωπη παρουσία στο γραφείο του, του τ. Υφυπουργού κ. Κατσαφάδου. Ο τελευταίος είχε επαφές, τόσο με το Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Κυριαζόπουλο, όσο και με εταιρείες, μία από τις οποίες (HELLENIC SEAWAYS) δρομολόγησε από 14/2 το ταχύπλοο με καθημερινά δρομολόγια από Νεάπολη με δωρεάν μεταφορά επιβατών και ΙΧ. Οι νταλίκες και τα βαρέα (άνω των 3,5 τ) οχήματα θα εξυπηρετούνταν από το Ro-Ro, καθώς τα ταχύπλοα αυτά δεν έχουν δυνατότητες μεταφοράς βαρέων οχημάτων. Το σημαντικό είναι ότι όλες τις μέρες έκανε δρομολόγια Κύθηρα και Αντικύθηρα με τη διαδρομή Νεάπολη-Κύθηρα να γίνεται σε λιγότερο από 35λ.! Λίγο πριν, πάντως ή σχεδόν ταυτόχρονα με τη δρομολόγηση αυτή, η πλοιοκτησία του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ, παίρνοντας υπεύθυνη θέση,  ανακοίνωνε ότι αποδεχόταν την παράκληση για επίσπευση των εργασιών του τοπικού και δρομολόγησή του νωρίτερα από τις 11/3 για εξυπηρέτηση του νησιού, απέσυρε δε την προσφορά της μετά την εξέλιξη με τη δρομολόγηση του ταχύπλοου. Μέσα σε αυτή την αναταραχή είχε ενδιαφέρον ότι εξειδικευμένες στην ακτοπλοΐα ιστοσελίδες αναδημοσίευσαν τις συνεντεύξεις-άρθρα του συνεργάτη μας Κ. Μεγαλοκονόμου με τους πλοιάρχους του «Μυρτιδιώτισσα» Σπ. Θηραίου, του «Πορφυρούσα» Π. Αλφιέρη και του «AQUA JEWEL» Αντ. Χανιώτη σχετικά με το λιμάνι στο Διακόφτι, τα προβλήματά του και τις προτάσεις του για να λυθούν, κάτι που οφείλουν να λάβουν υπ’ όψιν τους, τόσο οι τοπικές αρχές, όσο και τα αρμόδια υπουργεία, αλλιώς πάλι θα ξαναγράφουμε τα ίδια σε λίγο καιρό. Παράλληλα αλλαγές πρέπει να γίνουν και στο καθεστώς και τις προδιαγραφές των αγόνων, αυτό όμως το θέμα θα το διαβάσετε χωριστά σε αυτό το φύλλο.

Μία αναφορά πρέπει να γίνει εδώ και για όσα αναφέρθηκαν επί τη ευκαιρία αυτού του ατυχήματος και στο γεγονός ότι το πλοίο στις 6/2 δεν έφυγε κατ’ ευθείαν για Αγία Πελαγία, όπως έκανε άλλες φορές, αλλά έκανε όλες αυτές τις προσπάθειες να δέσει στο Διακόφτι.  Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά και γράφτηκαν εκείνες τις ώρες, δεν κατέφυγε στη λύση Αγία Πελαγία, επειδή υπήρχαν αναφορές πολιτών από Κύθηρα να μην φεύγει το πλοίο για Αγία Πελαγία γιατί είναι …παράνομο και ……ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Ερευνήσαμε το θέμα, ρωτήσαμε τις αρμόδιες αρχές και λάβαμε την αόριστη απάντηση ότι υπάρχουν γενικά αναφορές, αλλά δεν καταφέραμε να μάθουμε, ούτε για ποίο ακριβώς θέμα είχαν γίνει, ούτε ποίοι και πότε τις έκαναν. Το μόνο που μάθαμε είναι ότι «διεξάγονται έρευνες». Άρα μας …φώτισαν! Θα έχει, πάντως, ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε κάποια στιγμή, αν και τι από τα παραπάνω έγιναν και πώς αξιολογούνται, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι εντελώς άδικα ήταν και τα σχόλια, λίγων ευτυχώς, σχετικά με τις ευθύνες του πλοιάρχου και όσα ανέφεραν για «ασθενείς» ανέμους την ώρα του απόπλου. Σχετικά με όσα γράφτηκαν και προτάθηκαν στο διάστημα αυτό, σημειώνουμε την ταυτόχρονη (17/2) ανακοίνωση του Δημάρχου σχετικά με το ιστορικό των ενεργειών του και μία ενυπόγραφη ανακοίνωση-πρόταση 10 πρώην και νυν αυτοδιοικητικών και επιχειρηματιών με σειρά προτεινόμενων παρεμβάσεων. Και τα 2 κείμενα, λόγω έκτασης, μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική μας έκδοση: https://www.kythiraika.gr/dimarchos-kythiron-oi-energeies-mas-gia-to-ploio-ypeythyni-enimerosi/ και  https://www.kythiraika.gr/i-have-a-dream-gia-tin-sygkoinonia/.

Advertisement

Η κατάσταση, πάντως, ομαλοποιήθηκε με τις παρεμβάσεις αυτές και η μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων γινόταν απρόσκοπτα μέχρι την αποκατάσταση των βλαβών στο πλοίο της γραμμής. Εννοείται ότι τη συνέχεια των εξελίξεων θα διαβάσετε στην ηλεκτρονική μας έκδοση, καθώς το φύλλο τυπώνεται νωρίτερα λόγω …Φεβρουαρίου.

 

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο